- شناسایی کلیشهها و غلبه بر آنها
- در فکر یک فرایند همیشگی خودپژوهی بودن و به اجرا درآوردن آن
- آموزش و پرورش را یک فرایند مادامالعمر دانستن
- قبول و تحمل شکست همچون یکی از بهترین تجارب یادگیری
- توانایی ایجاد احترام متقابل و روابط عادلانه و همدلانه با دیگران
- نوشدگی، مستلزم همکاری است و مدیران باید پنج مهارت زیر را برای بهبود محیط تربیتی به دست آورند:
- تعیین یک مأموریت مشترک
- پرداختن به کار به منزله عوامل تغییر
- اشتراک مساعی با همکاران
- اندیشه جامع و همه گیر درباره تمام اجزای سازنده
- درک و ایجاد پیوندهای عینی بین نطریه و عمل
- اقدامات و ابتکارات مدیر مدرسه و همکاران او میتواند تغییرات مورد نیاز را پدید آورد. اما این امر مستلزم همکاری اجتماع است. نوشدگی آموزشی اجتماع مدار ، دامنه گستردهای از اولیای امور در مدارس و افرادی بیرون از مدرسه، همچون معلمان، پدران و مادران، دانشآموزان،کارکنان و سایر شهروندان را در راه ارتقای کیفیت خدمات انسانی و تربیتی را درگیر میسازد. ضرورت درگیر ساختن اجتماع در این فرایند جزء یکی از مؤلفههای مهم پیشرفت مدرسه است.
«New school management approaches »
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر