- در کلاس درس متفاوت معلمان درس خود را با توجه به سطحی که دانش آموزان در آن قرار دارند آغاز می کنند نه براساس راهنمای برنامه درسی، آنها بر روی این فرض که دانش آموزان از طرق مختلف متفاوتند ، توافق کامل دارند. بنابراین آنها این فرضیه را نیز پذیرفته اند که معلمان باید برای درگیر نمودن دانش آموزان در آموزش از طریق روش های مختلف یادگیری نظیر در نظر گرفتن علایق متفاوت دانش آموزان و استفاده از نرخ ها و سطوح متنوع آموزش با درجات مختلفی از پیچیدگی آمادگی داشته باشند.
-
در کلاس درس متفاوت معلمان تضمین میکنند که دانشآموز متناسب با رشد شخصیاش با خودش رقابت کند به جای اینکه با سایر دانشآموزان مقایسه شود.
-
در کلاس درس متفاوت، معلمان برای هر فرد دانش آموز روشهای خاصی را فراهم مینمایند که تا سرحد ممکن عمیق و سریع یادبگیرد بدون مفروض داشتن یک نقشه راه برای یادگیری یکسان با دیگر دانشآموزان. این معلمان معتقدند که دانشآموزان باید به استانداردهای بالا دست یابند. آنها به سختی تلاش می کنند تا از تلاش، مبارزه و پیشرفت دانش آموز مطمئن شوند . آنها در بین دانش آموزان فکر می کنند و فراتراز حد انتظار کار می کنند تا بیشتر از آنچه که فکر می کردند می توانند، موفقیت کسب نمایند و این اعتقاد که یادگیری متضمن تلاش، ریسک و مخاطره و رضایت و کامیابی شخصی است در بین شاگردانشان تحقق یابد. این معلمان همچنین تلاش می کنند تا مطمئن شوند که هر دانش آموزی همواره این واقعیت را تجربه کند که موفقیت احتمالاً به دنبال کار و تلاش زیاد به دست آید.
-
معلمان در کلاسهای متفاوت با صحبت از طیف وسیعی از استراتژیهای آموزشی و مشارکت با دانشآموزانشان برای دیدن آنچه که یادگرفته شده و هم اینکه آیا محیط یادگیری برای یادگیرندگان شکل یافته ، زمان را بطور انعطافپذیری به کار میبرند، آنها برای قرار گرفتن دانشآموزان در قالبی استاندارد تلاش نمیکنند. شما ممکن است بگویید این معلمان دانشآموز دانشآموزان خود هستند. آنها تشخیص دهنده و پیش توصیف کنندهی بهترین آموزش ممکن برای دانشآموزانشان هستند. این معلمان همچنین هنرمندانی هستند که ابزارهایی از مهارت خود را بهکار میبرند تا به نیازهای دانشآموزانشان توجه کنند. تلاش آنها برای دستیابی به استاندارد نیست زیرا ایشان ایمان دارند که دانشآموزان اشخاص و افرادی متفاوت هستند و آموزش با تولید انبوه و وسیع فقط در ظاهر برای تمامی دانشآموزان مناسب است.
-
معلمان در کلاسهای متفاوت درس خود را با احساسی واضح و نیرومند از آنچه که به منزله آموزشی فعال و درگیرانه و برنامهی درسی نیرومند است آغاز میکنند. سپس آنها از خود میپرسند که چه خواهد شد اگر آموزش و تدریس را آنچنان تغییر دهم که هر دانشآموزی به فهم و مهارتی برسد که راهنمایی برای مراحل بعدی یادگیریاش باشد. اساساً معلمان در کلاسهای متفاوت این واقعیت را میپذیرند و برای آن برنامهریزی میکنند که دانشآموزان مشترکات زیادی را با خود به مدرسه میآورند اما همین دانشآموزان تفاوتهای اساسیرا که آنها را تبدیل به اشخاص مینماید نیز با خود به مدرسه میآورند.
-
اگرچه کلاس درس متفاوت، مضمون مشترک و متعارفی را دربر دارد اما هنوز رسیدن به آن مشکل است. در این بخش، دستیابی به یک کلاس درس متفاوت مشکل است زیرا ما فقط تعدادی مثال از آن را نام بردیم. مثالهایی که خارج از اینجا وجود دارند، بنابراین لازم است روشی کارآمد برای آغاز جستجوی آموزش و تدریسی متفاوت ارائه دهیم.
ترجمه ی بخشی از فصل اول کتاب Differentiated Classroom: by Carol Ann Tomlinson
سال انتشار: 2009
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر