۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

مديريت دانش در سازمان‌های يادگيرنده

  • توماس استيوارت، در كتاب ”سرمايه فكري: ثروت جديد سازمان‌ها“ (1997)، چنين مي‌نويسد: ”به زبان ساده، دانش براي سازمان‌ها مهمتر از منابع مالي، موقعيت بازار، فناوري و يا هر دارايي ديگر شده است“.
  • شركت‌ها به منظور افزايش توانايي خود براي بهبود كالا و خدمات و در نتيجه بهره‌مندي مشتريان و مصرف كنندگان، به دانش نياز دارند.
  • دانش، غذاي سازمان يادگيرنده است؛ مواد مغذي دانش، سازمان را قادر به رشد مي‌سازد. افراد ممكن است بيايند و بروند اما اگر دانش ارزشمند از دست برود، شركت آماده مرگ خواهد بود.
  • نوناكا و تاكوچي (1995) ادعا مي‌كنند كه توانايي سازمان براي ايجاد، ذخيره و توزيع دانش، به طور مطلق براي برتري رقابتي در حوزه‌هاي كيفيت، سرعت، نوآوري و قيمت، حياتي است.
  • كسب توانايي مديريت دانش، مي‌بايد وظيفه اصلي هر يك از كاركنان شود.

«مایکل مارکوارت»

۳ نظر:

  1. سلام كسرا،شما گرفتار يك قبيله ي آدم خوار شده ايد ميگويند يك جمله بگو اگر دروغ باشد آب پز خواهي شد و اگر راست باشد كباب خواهي شد . چه جمله اي خواهيد گفت؟

    پاسخحذف
  2. سلام كسرا،شما گرفتار يك قبيله ي آدم خوار شده ايد ميگويند يك جمله بگو اگر دروغ باشد آب پز خواهي شد و اگر راست باشد كباب خواهي شد . چه جمله اي خواهيد گفت؟

    پاسخحذف
  3. پاسخ معمای شما دوست گرامی:
    ۱- شما من رو آب پز می کنید
    2-شما من رو کباب نمی کنید

    پاسخحذف