۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

کاربردICT براي موضوع درسي خاص – يادگيري از راه دور در مدارس چندپايه

ICT ازطرحهاي يادگيري از راه دور درجهت توسعه وبهبود يادگيري درمدارس ابتدايي دور افتاده حمايت مي کند. چهارچوب مدل پيشنهادي برحسب طراحي و اجراي آن شامل فعاليتهاي زير مي باشد:

  • 1- دانش آموزان از طريق گفتگو وکنفرانس ويديويي کلاس درس در مدرسه­ای مرکزي جذب خواهند شد و موضوع درسي خاصي را دنبال خواهند کرد آنچنان که بطور معمولي توسط معلم متخصص در اين مدرسه تدريس مي شود ( روش همزمان يادگيري از دور ).
  • 2- دانش آموزان در زمينه کاربرد مواد آموزشي و نرم افزاري مناسب بر روي کامپيوترهاي مدرسه با يکديگر کار خواهند کرد و همزمان با آن توسط يک معلم به عنوان ياور و حامي يادگيري حمايت خواهند شد ( روش همزمان و متقارن يادگيري از دور ).
  • 3- معلم متخصص دو تا سه بار در طول سال تحصيلي از اين دانش آموزان و مدرسه ي آنها بازديد خواهد کرد و در فضايی مناسب ، دانش آموزان مي توانند بطور مستقيم و از طريق بحث و گفتگو شخصاٌ با معلم روابطي متقابل داشته باشند.
  • در طول مراحل 1و2و3، معلم مدرسه ابتدايي محلي در کلاس درس حضور دارد و او مي تواند به شاگردان خود در استفاده و کاربرد کامپيوتر و نرم افزار آموزشي مناسب ياري برساند. خط مشي مناسب يادگيري الکترونیکی اين است که بتواند کارآمدي يک " کلاس درس مجازي" را تضمين و پشتيباني نمايد واين خط مشي از طريق کنفرانس و گردهمايي که روشي فني است، تحقق مي يابد و اين يعني استفاده از فناوري در جهت بهتر شبيه سازي نمودن کلاس درس واقعي.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر