۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

اصول ارائه بازخورد مناسب به فراگیران

  • 1- بازخورد، عملکرد مناسب را مشخص می نماید
  • 2- رشد خودسنجی و خودارزیابی در یادگیری را تسهیل می کند
  • 3- اطلاعات ارزشمندی را درباره یادگیری فراگیران به آنها ارائه می کند
  • 4- باعث گفتگو و تعامل بین معلم و دانش آموز پیرامون یادگیری می شود
  • 5- باعث ایجاد انگیزه های مثبت و عزت نفس در یادگیرندگان می شود
  • 6- فرصتهایی برای کم کردن فاصله بین عملکرد کنونی و عملکرد مطلوب را فراهم می کند
  • 7- اطلاعاتی را در اختیار معلمان قرار می دهد تا با استفاده از آن تدریس خود را شکل دهند.

بازخورد را می توان به اشکال مختلف ارائه کرد:

  • اظهار نظر درباره فعالیت های مرتبط با سنجش
  • بحث درباره معیار تکالیف
  • «پیش خورد» به قسمتی از تکالیف انجام شده از سوی معلم یا همتایان
  • توصیه های کلی به گروه درباره مهارتهای مطالعه
  • ارائه پاسخ های نمونه برای نشان دادن یک الگوی مناسب
  • بازخورد تکلیف بصورت انفرادی
  • بازخورد گروهی و بحث گروهی درباره بازخورد
  • راهنمایی برای تکالیف آینده

« به نقل از نیکول و مک فارلین-دیک 2004»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر