۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

يادگيري الكترونيكي

  • چارچوبي است براي ارائه مطالب نه يك روش آموزشي
  • زماني كه روش‌ سنتي انتقال درس از آموزگار به دانش‌آموز از كارايي لازم برخوردار نباشد، كامپيوتر بعنوان ابزاري با قابليت‌هاي چندرسانه‌اي به ياري او مي‌شتابد.
  • با راه يافتن كامپيوتر به محيط آموزشي، آموزش الكترونيكي ابتدا امكان تحقق و سپس توسعه مي‌يابد.

آموزش الكترونيكي، چرا ؟

  • عدم وجود محدوديت زمان
  • امكان يادگيري در هر مكان
  • يادگيري آنچه مورد نياز است (يادگيري انتخابي)
  • اراية آموزش‌هاي لازم حتي بعد از فارغ‌التحصيلي
  • دسترسي به منابع جديد و به‌روز

در نتيجه : تحقق يادگيري مادام‌العمر

  • عدم وجود محدوديت ثبت‌نام در يك مركز آموزشي
  • دسترسي همگان به تمامي منابع موجود در هر موضوع
  • امكان تحصيل موازي در چندين محيط آموزشي
  • تنظيم سرعت يادگيري متناسب با استعداد و توانايي دانش‌آموز(نه معلم)
  • مرور درس به تعداد دفعات دلخواه
  • قابليت تنظيم محيط درسي مطابق سليقة دانش‌آموز
  • سهولت يادگيري،رشد استعداد در زمينة مطلوب،دانش‌آموزپسندي
  • سهولت اجراي روش‌هاي مطلوب ياددهي
  • تسريع و تسهيل فرايند طراحي و توليد محتواي آموزشي
  • طراحي و توليد يك نسخه از هر منبع و به اشتراك گذاردن آن از طريق شبكه
  • طراحي مكانيزم واحد جهت برگزاري آزمون، طرح سؤال، تصحيح و ارائة نتايج
  • صرف وقت آموزگاران و طراحان در ارتقاي كيفيت محتواي آموزشي
  • طراحي محيط آموزشي واحد
  • عدم نياز به ارائة برنامه زمان‌بندي به شيوة سنتي
  • اراية دانش به‌صورت : سريع‌ ارزان‌ باكيفيت فراگير
  • كاهش هزينة خدمات ستادي و پشتيباني
  • كاهش نياز به ساخت كلاس‌هاي جديد
  • كاهش نياز به حضور در محل ارايه آموزش
  • كاهش تعداد سفرهاي درون‌شهري و بين شهري
  • كاهش ترافيك و آلودگي هوا و ...
  • در نتيجه : افزايش بهره‌وري
  • تأكيد بر يادگيري مشاركتي
  • دانش‌آموزان در تعامل با يكديگرسريعترمي‌آموزند.
  • مهارت‌هاي اجتماعي از اين راه به آسان‌ترين شيوه كسب مي‌شود.
  • امكان كشف و استنتاج فراهم مي‌شود.اين مشاركت در سرتاسر دنيا صورت‌ مي‌پذيرد.
«به نقل ازكريم زادگان مقدم»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر