۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

یادگیری تلفیقی

  • یادگیری تلفیقی به معنای ادغام محیط های یادگیری مختلف در یکدیگر است. یادگیری تلفیقی همچنین می تواند به معنای ترکیب روش ها، فنون یا منابع اطلاعاتی و به کار گیری آنها در یک محیط یادگیری معنی دار که به طور تعاملی و دو سویه است باشد. یادگیرندگان باید به منابع یادگیری متفاوتی دسترسی داشته باشند تا بتواند دانش و مهارت هایی را که آنها تحت سرپرستی و حمایت معلم در دورن و بیرون از کلاس به دست می آورند را به کار بگیرند. این رویکرد، آموزش چهره به چهره را با آموزش به وسیله کامپیوتر ترکیب می کند. این رویکرد همچنین اشاره به بهره گیری از فعالیت ها و علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات با مساعدت استفاده از تکنولوژی های نوآورانه در استفاده از کامپیوتر و دیگر رسانه های الکتورنیکی در آموزش دارد. یادگیرندگان و معلمان به منظور بهبود بخشیدن به فرآیند یادگیری و تدریس، با یکدیگر همکاری می کنند. هدف نهایی یادگیری الکترونیک، فراهم کردن فرصت ها و تجارب یادگیری عملی و واقعی برای یادگیرندگان و معلمان با هدف ایجاد فرصت یادگیری مستقلانه، یادگیری سودمند و قابل تحمل و حتی فرآهم آوردن فرصت رشد و نمو برای یادگیرندگان است.
  • یادگیری تلفیقی برای یادگیرندگان و معلمان، یک محیط یادگیری و تدریس موثر تر را به بار می آورد. یادگیرندگان می توانند فعالیت هایی که متناسب با سرعت شخصی، سطح و سبک آنها در یادگیری است را انتخاب نمایند. یادگیرندگان در یادگیری خود می تواند مستقل تر و با اعتماد به نفس بیشتری عمل کنند. آنها همچنین می توانند در تصمیم گیری، تفکر خلاق و تفکر انتقادی توانا تر شوند و می تواند در زمینه حل مسائلی که در یادگیری و زندگی واقعی با آنها مواجه هستد، به تحقیق و اکتشاف بپردازند. در ضمن، معلم می تواند به عنوان یک تسهیل کننده، سرپرست، یا یک دستیار باشد که فعالیت های یادگیری را مدیریت و سازمان دهی می کند. معلم همچنین باید خلاق باشد و توانایی حمایت از یادگیرندگان را داشته باشد و مواد یادگیری متنوعی را در اشکال متفاوت برای فراگیران فراهم آورد.
  • یادگیری تلفیقی، اختیارات افراد را به منظور ایجاد کمیت و کیفیت بیشتر در تعاملات انسانی در یک محیط یادگیری افزایش می دهد. یادگیری تلفیقی به یادگیرندگان فرصت هایی برای با هم بودن و در عین حال از هم مستقل بودن را به ارمغان می آورد. ابزار های آموزشی که به وسیله کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند به علت امکانات و منافعی ای که به وجود می آورند، اجتماع یادگیرندگان می توانند در هر مکان و در هر زمانی با یکدیگر تعامل داشته باشند. یادگیری تلفیقی می تواند یک ترکیب خوب از تعاملات و تکنولوژی هایی ایجاد کند که نتیجه یک اجتماع مورد پشتیبانی قرار گرفته است.
  • «ترجمه توسط خانم ولایتی»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر