۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

مدرسه یادگیرنده

مدرسه یادگیرنده مدرسه یادگیرنده مدرسه ای است که در آن افراد ، قابلیت های خود را برای ایجاد نتایجی که اساسا مایل به تحقق آن هستند به صورت هدف دار ، نظام دار و مستمر گسترش می دهند. آنجا جایی است که الگوهای جدید و گسترش یافته تفکر ، پرورانده می شود. جایی است که آرزوهای جمعی ، آزاد و رها از سکون یا قالب خاصی است. و سرانجام جایی است که افراد یاد دادن به یکدیگر را دائما یاد می گیرند ، به آن عمل و آن را تجربه می کنند. یک مدرسه یادگیرنده ، مدرسه‌ای است که در زمینه خلاقیت ، دست یابی به دگرگون سازی دانش و تغییر رفتار برای انعکاس دانش و بینش های نو مهارت یافته است.
این عبارت برای توصیف گرد هم آوری افراد برای نیل به اهدافی (عینی) بزرگ یا کوچک تحت شرایطی است که همه برای یافتن انجام بهتر هر آنچه باید به نحو بهتری انجام شود ، در تکاپو و تحقیق همیشگی اند. در مدارس یادگیرنده افراد همیشه هوشیار و مراقب علائمی هستند که نشان می دهد آیا در مسیر درستی برای نیل موفقیت آمیز به اهداف تعیین شده خود قرار دارند یا خیر ؟ مدارس یادگیرنده به طور مستمر اقدامات خود را به تفصیل ، و با جزئیات کامل در پرتو کلیت حاصل از دیدگاهی مشترک ، که زمینه وضعیت مدرسه یادگیرنده ، نقش محوری ایفا می کند ، مورد بررسی و ارزشیابی قرار می دهند. در این مدارس برای یادگیری فردی و سازمانی ارزش زیادی قائلند. در این گونه مدارس استفاده کامل از پتانسیل افراد و گروه ها ، برای یادگیری سازگاری را در جهت تحقق و بازنگری اهداف ، ضمن درنظر گرفتن آرزوهای آنان مد نظر قرار می دهند. در این مدرسه ها ، زمینه ها و حوزه های یادگیری به طور دائمی شناسایی می شوند و مورد بازنگری قرار می گیرد و حمایت ساختاری و پیش برنده ای برای ترغیب و تقویت یادگیری مستمر در آنها استقرار یافته است. مدرسه یادگیرنده توجه ویژه ای به اجتماع دارد و با آن رابطه ای مستدل و منطقی برقرار می کند.ا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر