۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

اصول ساختن گرایی: یاددهی به روش یادگیری دانش آموزان

  • •ایجاد شرایط غنی یادگیری: کلاس درس ساخت گرا، فرصت کشف فعال، کاوشگری و آزمایش را با روشهای گوناگونی مانند واحد کار، اردوی علمی، بحث و گفتگوی آزادانه و ... فراهم می کند.
  • •تعامل اجتماعی: محیط ساخت گرا باید فرصت کافی برای همکاری و تبادل نظر، بحث و گفتگوی آزاد گروهی فراهم کند.
  • •ارزش گذاری برای تفاوتهای فردی: امکان توجه همزمان به مجموعه تفاوتهای فردی یادگیرندگان فقط در کلاس ساختن گرا امکان پذیر است.
  • •فراهم آوردن زمان برای تأمل و درک و فهم عمیق:کلاس ساخت گرا زمان زیادی در اختیار دانش آموز قرار می دهد تا به درک و فهم عمیق (لحظه آهان فهمیدم) برسند.
  • •تلفیق برنامه درسی: لازم است موضوعات مجزا کنار هم گذاشته و تلفیق شوند.
  • •معلم به عنوان تسهیل کننده: نقش معلم دادن جایگاه محوری به دانش آموزان تا همراه با آنها بیاموزند و دانش آموزان بتوانند نقش فعال و کاوشگرانه ای در یادگیری ایفا نمایند.
  • سنجش، پشتوانه یادگیری و تدریس: برای شناسایی نقاط قوت،ضعف و علایق آنها باید از انواع سنجش مانند مشاهده، چک لیست،نمایشگاه، تحقیق، خودارزشیابی و نظرسنجی از والدین بهره برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر