۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۵, شنبه

نقش دانش آموزان در محیط یادگیری الکترونیکی

  1. دانش آموزان به جای آن که منفعل و پذیرای دانش باشند، فعال اند و به تولید دانش می پردازند.
  2. دانش آموزان به جای حفظ کردن اطلاعات و حقایق به حل مسائل پیچیده می پردازند.
  3. دانش آموزان موضوعات را از چشم اندازهای گوناگون ملاحظه می کنند.
  4. دانش آموزان سؤالات خود را بررسی می کنند و برای یافتن پاسخ های مناسب به جستجو می پردازند.
  5. دانش آموزان به صورت گروهی با یکدیگر کار می کنند و با انجام داد فعالیت های مشارکتی مسؤولیت هدایت یادگیری خویش را به عهده می گیرند.
  6. دانش آموزان می کوشند فعالیت هایی انجام دهند که با زندگی حرفه ای آنان مرتبط است.
  7. دانش آموزان می کوشند مستقل، خودکار و خودانگیخته باشند و خودشان زمان و سرعت یادگیری را تنظیم کنند.
  8. دانش آموزان به جای آنکه به گذراندن امتحان بیندیشند، می کوشند دانش خود را به کار گیرند.
  9. دانش آموزان به جستجوی راه بردهای یادگیری مناسب برای خود می پردازند و می کوشند براین اساس یادگیری خود را بهبنه کنند.

گودیر به نقل از آرمیتاژ و الری، 2003

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر