- وجود آمادگی و بلوغ در رابطه با استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت مدرسه
- وجود انگيزه برای استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت مدرسه
- درک ضرورت های استفاده از فناوری اطلاعات توسط مدیریت مدرسه
- وجود فضای فيزيکی مورد نياز برای اجرای طرح مدرسه هوشمند در مدرسه
- فراهم نبودن زيرساخت های مورد نياز مانند شبکه محلی و اتصال به اينترنت
- سازگار نبودن ساختار و تشکيلات مدارس کشور
- آشنايی معلمان با روش های نوين تدریس
- انگيزه و علاقه به حرفۀ معلمی
- تسلط کافی معلمان و دانش آموزان به زبان انگليسی
- بالابودن هزينه های تحول نظام آموزشی
- نبود قوانين و مقررات مورد نياز در وزارتخانه
- نبود رغبت در جامعه نسبت به فناوری های نوين
- نبود انگيزه در دانش آموزان برای استفاده و بهر هبرداری مناسب از تجهيزات
- تسلط نداشتن دانش آموزان بر مهارت های ICDL
- رايج نبودن استفاده از اينترنت در ميان دانش آموزان و معلمان
- تسلط نداشتن معلمان بر مهارت های ICDL
- نبود محتوای الکترونيکی قابل اعتماد دروس
- عدم وجود استانداردهای لازم در زمینه مدارس هوشمند
۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سهشنبه
چالش های توسعه مدارس هوشمند در ایران
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر