معلمان در بهترين شرايط بين 4 تا 6 سال ميتوانند به مسائل حرفهاي علمي آشنا شوند يا روشهاي تدريس و فنون معلمي را بيامورند اما بايد توجه داشت كه اين افراد 12 تا 18 سال از معلمان خود الگو گرفتهاند و سعي ميكنند مانند معلمان خود تدريس كنند، به همين خاطر روشهاي نوين تدريس ، تحول لازم را پيدا نكرده است. از ديگر دلايل ترجيح روش سخنراني به روشهاي فعال، تشويق اولياي مدارس ميباشد. در اين روش نظم بيشتري ارائه ميگردد، كلاسها بيسر و صداتر و مدرسه آرامتر ميباشد. مواقعي پيش ميآيد كه چارهاي جز استفاده از روش سخنراني نيست. امكانات در حدي نيست كه ما را ياري دهد و امكان استفاده ار روشهاي ديگر وجود ندارد. در كلاسهای 30، 40 نفره معلم ناچار به استفاده از روش سخنراني ميباشد و مجبور است با روش سخنراني درس را در كلاس پيش ببرد. ممكن است معلم بتواند از روشهاي فعال آموزش در چنين كلاسهايي استفاده كند اما اكثر معلمان روش سخنرانی را براي پيش برد كلاس ترجيح ميدهند. يكي از مزاياي روش سخنراني در تمام مقاطع تحصيلي،كم هزينه بودن اين روش آموزش است، البته طبيعي است كه در اين روش در مقاطع تحصيلي پايينتر ترجيح داشته باشد اما در مقاطع تحصيلي بالاتر قابل تحملتر ميباشد .
۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
با سلام و احترام
پاسخحذفیک درخواست از شما داشتم و آن اینکه در مورد مطالبی که در سایتتان آورده اید منبع بدهید .
چون این مطالب برای من بسیار مفید است اما متاسفانه منابع آن را لازم دارم که از چه کتابی و نوشته چه کسی است اما شما به آن اشاره ای نکرده اید ممنون مشوم اگر پاسخ من را بدهید
بازهم به سایتتان سر می زن
با تشکر زندکریمی فوق لیسانس روانشناسی تربیتی