- 1- بازخورد، عملکرد مناسب را مشخص می نماید
- 2- رشد خودسنجی و خودارزیابی در یادگیری را تسهیل می کند
- 3- اطلاعات ارزشمندی را درباره یادگیری فراگیران به آنها ارائه می کند
- 4- باعث گفتگو و تعامل بین معلم و دانش آموز پیرامون یادگیری می شود
- 5- باعث ایجاد انگیزه های مثبت و عزت نفس در یادگیرندگان می شود
- 6- فرصتهایی برای کم کردن فاصله بین عملکرد کنونی و عملکرد مطلوب را فراهم می کند
- 7- اطلاعاتی را در اختیار معلمان قرار می دهد تا با استفاده از آن تدریس خود را شکل دهند.
بازخورد را می توان به اشکال مختلف ارائه کرد:
- اظهار نظر درباره فعالیت های مرتبط با سنجش
- بحث درباره معیار تکالیف
- «پیش خورد» به قسمتی از تکالیف انجام شده از سوی معلم یا همتایان
- توصیه های کلی به گروه درباره مهارتهای مطالعه
- ارائه پاسخ های نمونه برای نشان دادن یک الگوی مناسب
- بازخورد تکلیف بصورت انفرادی
- بازخورد گروهی و بحث گروهی درباره بازخورد
- راهنمایی برای تکالیف آینده
« به نقل از نیکول و مک فارلین-دیک 2004»
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر