- 1ـمدير مدرسه رهبری آموزشي است كه در جهت ارتقاي يادگيري و موفقيت تمامي دانش آموزان با مشاركت همه ي عوامل مدرسه ،تدوين واجراي يك ديدگاه توام با بصيرت را در باره يادگيري تسهيل می کند .
- 2ـمدير مدرسه رهبری آموزشی است که فرهنگي را در مدرسه شكل می دهد تا درچارچوب آن برنامه هاي آموزشي تدوين واجرا شده موجب رشد حرفه اي دبيران گردد.
- 3ـمدير مدرسه رهبر آموزشي است كه عمليات و منابع مدرسه را آنچنان مديريت و سازماندهي كند كه مدرسه براي يادگيري وموفقيت كليه دانش آموزان محيطي امن،برانگيزاننده و اثر بخش باشد.
- 4ـمدير مدرسه رهبر آموزشي است كه با اعضاي اجتماع محلي مدرسه و والدين همكاري كرده و از اين طريق به نيازها و خواسته هاي متنوع اجتماع در ارتباط با مدرسه پاسخ گفته و منابع محلي را جهت رفع نيازهاي مدرسه شناسايي و بسيج مي كند.سخن يكي از نوآوران آموزش و پرورش مصر؛‹‹ بهبود آموزش و پرورش را به من بسپاريد ، من دنيا را اصلاح خواهم كرد.››
- 5ـ مدير مدرسه رهبری آموزشي است كه به گونه اي منسجم ،منصفانه و اخلاقي عمل مي كند.
- 6ـ مدير مدرسه رهبر آموزشي است كه بافت بزرگتر سياسي ،اجتماعي،اقتصادي وقانون در بر گيرندة مدرسه را مي شناسد و نسبت به آن پاسخگو است و از آن براي رفع نيازهاي ، مدرسه غفلت نمي كند.
۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه
استانداردهاي لازم براي مديريت مدرسه (1)
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر