- رویکرد یادگیری ساختنگرایی ایدهها و اصولی را که برای فضاهای یادگیری با حمایت فناوری مهم است، فراهم میکند. کاربردهای این رویکرد در محیطهای یادگیری مبتنی بر فناوری عبارتند از:
- 1- یادگیری در شرایط واقعی و معنیدار صورت میپذیرد. لازمهی این کار، درگیری فعال دانشآموزان در فرایند حل مسأله و تصمیمگیری است. ابزارهای فناوری از جمله انواع گوناگون شبیهسازیها،مالتی مدیا،ابررسانهها و ارتباطات از راه دور مانند اینترنت و ایمیل، به یادگیری مبتنی بر حلمسأله کمک میکنند. این ابزارها مزایایی دارد: از جمله توانایی در انتخاب اطلاعات از منابع گوناگون، فراهم آوردن تجربیات یادگیری مجازی که پیش از این امکانپذیر نبود و فراهم آوردن فرصتهایی برای بررسی دیدگاههای گوناگون که به ساختن دانش منجر میشود.
- 2- یادگیری به نوعی فعالیت فردی و اجتماعی تبدیل میشود. نفوذ فناوری در فرایند یادگیری، بر رخ دادن یادگیری به لحاظ اجتماعی تأثیر عمیقی دارد. از یک طرف میتوان یادگیری انفرادی را هنگام کار با رایانه دید و از طرف دیگر، فناوری به دانشآموزان فرصت میدهد که در شرایط یادگیری متنوع و اجتماعی با رایانه، شبکههای رایانهای، ایمیل و ارتباطات از راه دور، بهتر یاد بگیرند.
- 3- شناخت فزایندهی تواناییهای محیطهای یادگیری با حمایت فناوری میتواند به ایجاد انواع متفاوتی از محیطهای یادگیری، از جمله محیط یادگیری اجتماعی و خلاق منجر شود که مورد تأکید ساختنگرایی است.
۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه
کاربردهای ساختن گرایی در محیطهای یادگیری مبتنی بر فناوری:
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر