- •ایجاد شرایط غنی یادگیری: کلاس درس ساخت گرا، فرصت کشف فعال، کاوشگری و آزمایش را با روشهای گوناگونی مانند واحد کار، اردوی علمی، بحث و گفتگوی آزادانه و ... فراهم می کند.
- •تعامل اجتماعی: محیط ساخت گرا باید فرصت کافی برای همکاری و تبادل نظر، بحث و گفتگوی آزاد گروهی فراهم کند.
- •ارزش گذاری برای تفاوتهای فردی: امکان توجه همزمان به مجموعه تفاوتهای فردی یادگیرندگان فقط در کلاس ساختن گرا امکان پذیر است.
- •فراهم آوردن زمان برای تأمل و درک و فهم عمیق:کلاس ساخت گرا زمان زیادی در اختیار دانش آموز قرار می دهد تا به درک و فهم عمیق (لحظه آهان فهمیدم) برسند.
- •تلفیق برنامه درسی: لازم است موضوعات مجزا کنار هم گذاشته و تلفیق شوند.
- •معلم به عنوان تسهیل کننده: نقش معلم دادن جایگاه محوری به دانش آموزان تا همراه با آنها بیاموزند و دانش آموزان بتوانند نقش فعال و کاوشگرانه ای در یادگیری ایفا نمایند.
- سنجش، پشتوانه یادگیری و تدریس: برای شناسایی نقاط قوت،ضعف و علایق آنها باید از انواع سنجش مانند مشاهده، چک لیست،نمایشگاه، تحقیق، خودارزشیابی و نظرسنجی از والدین بهره برد.
۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه
اصول ساختن گرایی: یاددهی به روش یادگیری دانش آموزان
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر