- مؤلفههای رفتار حمایتی مدیرمدرسه:
- مدیر مکمل معلمان میباشد
- مدیر استقلال معلمان را مورد تشویق قرار میدهد
- مدیر برای کمک به معلمان بیش از حد خود کار میکند
- مدیر پس از زمان مدرسه و برای کمک به معلمان در هنگام نیاز به کمک، در دسترس میباشد
- مدیر از انتقاد سازنده استقبال میکند
- مدیر در جستجوی رفاه معلمان میباشد
- مدیر به پیشنهادات معلمان گوش فرا میدهد و آنها را میپذیرد
- مدیر با معلمان بصورت برابر برخورد میکند
- مدیر برای قدردانی از معلمان بیش از حد کار میکند
- مدیر نظریات پیشنهادی معلمان را پذیرفته و به کار میبرد
- مدیر به وسیله سخت کوشی خود، خود را الگو قرار میدهد
- مؤلفه های رفتار هدایتی مدیر مدرسه
- مدیر به شدت حکمرانی میکند
- مدیر به شدت معلمان را نظارت و کنترل میکند
- مدیر اشتباهات معلمان را تصحیح میکند
- مدیر به شدت زمانهای ورود را کنترل میکند
- مدیر هر کاری که معلمان انجام میدهند، نظارت و کنترل میکند
- مدیر به شدت فعالیتهای معلمان را بررسی میکند
- مؤلفه های رفتار محدودیتی مدیر مدرسه
- معلمان مسئول کارهای پرمشغله میباشند
- وظایف روزمره مانع از کار تدریس میشوند
- کارهای کاغذبازی اداری در مدرسه خسته کننده است
- وظایف غیر تدریسی تعیین شده، بیش از حد است
- ادامه دارد.....
- « از مؤلفههای OCDQ RM به نقل از هافمن »
۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه
مؤلفه های رفتاری مدیرمدرسه
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر