- لوئی كان واژه مدرسه را چنین تعریف می كند:
- "تمام مكانهایی كه انسان برای تامین خواسته خود در فراگیری، از آنها استفاده می كند مدرسه نام دارد و این مكانها، تنها برای یادگیری و آموختن عقاید و نظریات نمی باشند بلكه برای فهم و ادراك دلایل وجود هر چیز و مناسبتهای دو جانبه و روابط بین انسان و طبیعت نیز مورد استفاده قرار می گیرند."
- والتر گروپیوس می گوید: "اگر محیط آموزشی بخواهد زمینهای ثمربخش برای نسل آینده باشد، محیط و ساختمانهایش می بایست خلاقه باشند، نه تقلید شده. محیطی محرك برای آزادكردن اندیشه و بیان خلاقه، به همان اندازه روش تدریس دارای اهمیت است."
- گروه معماری Future Systems معتقدند كه: "كیفیت محیطی كه فرد در آن آموزش میبیند یعنی عواملی چون فضا، رنگ، نور و صدا، و میزان لذت وی از آن فضا، بر كیفیت یادگیری موثر است."
- همچین آنها در خصوص رویكردشان در طراحی World Classrooms می گویند:
- "به نظر ما كلاسهای آینده در ضمن اینكه می بایست برای دانش آموزان محیطی آرام و راحت باشند، باید به آنها اجازه یادگیری به شیوه خود را نیز بدهد. برای رسیدن به این هدف، می بایست طرح (فضای آموزشی) قادر باشد خود را با انواع شیوه های آموزشی وفق دهد. مسلما چنین محیط آموزشی، نقش سنتی استاد ـ شاگردی را نیز به چالش می كشد و موجب ایجاد انگیزه برای اندیشه های خلاقانه و فراهم آوردن تجربه های جدیدی برای همه دست اندركاران امر آموزش می شود."
۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه
طراحی فضای مدرسه
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر