۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

مؤلفه های رفتاری مدیرمدرسه

  • مؤلفه­های رفتار حمایتی مدیرمدرسه:
  • مدیر مکمل معلمان می­باشد
  • مدیر استقلال معلمان را مورد تشویق قرار می­دهد
  • مدیر برای کمک به معلمان بیش از حد خود کار می­کند
  • مدیر پس از زمان مدرسه و برای کمک به معلمان در هنگام نیاز به کمک، در دسترس می­باشد
  • مدیر از انتقاد سازنده استقبال می­کند
  • مدیر در جستجوی رفاه معلمان می­باشد
  • مدیر به پیشنهادات معلمان گوش فرا می­دهد و آنها را می­پذیرد
  • مدیر با معلمان بصورت برابر برخورد می­کند
  • مدیر برای قدردانی از معلمان بیش از حد کار می­کند
  • مدیر نظریات پیشنهادی معلمان را پذیرفته و به کار می­برد
  • مدیر به وسیله سخت کوشی خود، خود را الگو قرار می­دهد
  • مؤلفه های رفتار هدایتی مدیر مدرسه
  • مدیر به شدت حکمرانی می­کند
  • مدیر به شدت معلمان را نظارت و کنترل می­کند
  • مدیر اشتباهات معلمان را تصحیح می­کند
  • مدیر به شدت زمان­های ورود را کنترل می­کند
  • مدیر هر کاری که معلمان انجام می­دهند، نظارت و کنترل می­کند
  • مدیر به شدت فعالیتهای معلمان را بررسی می­کند
  • مؤلفه های رفتار محدودیتی مدیر مدرسه
  • معلمان مسئول کارهای پرمشغله می­باشند
  • وظایف روزمره مانع از کار تدریس می­شوند
  • کارهای کاغذبازی اداری در مدرسه خسته کننده است
  • وظایف غیر تدریسی تعیین شده، بیش از حد است
  • ادامه دارد.....
  • « از مؤلفه­های OCDQ RM به نقل از هافمن »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر